Välkommen!

19 februari 2014

Näst sista dagen... Eller: hjälp - jag måste tömma fånen!!

Idag gör jag min näst sista dag på jobbet. Känns både märkligt och rätt så skönt. Mest skönt - jag ser verkligen fram emot att börja på nya jobbet! En sak som känns märklig är att jag måste tömma telefonen på alla mina bilder eftersom jag lämnar tillbaka den till jobbet. Iiiiiiihhh - jag måste tömma min fån på bilder!!! Inte för att jag använder mig särskilt mycket av mina bilder i telefonen. Men jag gillar att de finns där. Utifall att. Om jag vill visa någon bilder på huset. Eller på mina barn (fast när jag skulle visa bilder på mina barn i förra veckan så insåg jag att jag mest har bilder på allt annat än mina barn...). Kanske dags att tänka om.

Jag hittade t ex bilder på två nästan likadana klänningar. Den övre, med svarta kantband, är till snultran som jag ännu inte bloggat om. Den syddes för ett bra tag sedan nu och har redan kommit till användning. Anledningen till att jag sydde den var att snultran blev så avundsjuk när jag sydde den här bodyn... Hon blir väldigt lätt avundsjuk om jag säger att jag syr till någon annan och hon vill gärna ha likadana leggings som jag syr till mig. Jag som inte är så mycket för syskonmatchning eller mamma-dotter-matchning får nog inse att vi inte kan komma undan det.

Klänningen med röda kantband och knäppning i raglanskärningen sydde jag som min del av ett byte med en jätteduktig hemmapysslare - pysselpralinen. Jag följer henne på Instagram och föll pladask när hon innan jul visade ett gäng skärbrädor hon tagit fram. Så jädrans fina att jag genast mailade henne för att höra om hon var intresserad av ett byte. Och jodå! Bilden är densamma som jag publicerade på Instagram och nu såhär ser den ganska dassig ut i jämförelse med snultrans klänning. Men det är som sagt bara filter!

Eftersom tyget är så pass mönstrat så valde jag att sy enkla klänningar utan krusiduller och jag är verkligen supernöjd. Klänningen till snultran blev tyvärr lite trång i halsringningen, men det löser sig med lite våld...


1 kommentar:

  1. Första plaggen jag sett i det tyget, mycket finare uppsytt.
    Jättesnyggt med det röda till...../Åsa

    SvaraRadera