Välkommen!

18 februari 2014

Prickigt!

Hmmm, nu var det ett tag sedan jag egentligen visade saker jag sytt. Det har sytts en del, framför allt till mig själv men också till barn. På Instagram lägger jag ibland upp mer snabba bilder eller detaljbilder på sånt som är på g. Kika gärna där om du är nyfiken. Jag vill dock poängtera att på Instagram samsas sybilder med bilder från min vardag.

Snultran har fått påfyllning i byrån med flera klänningar. Det är bara tajts som gäller (ni som har läst tidigare - JA, jag har kapitulerat inför faktum!) och då tycker jag det är finare med tunika/klänning än med tröja till. Ett par klänningar har jag redan visat. Just nu är jag i en svartvit period - jisses så mycket svartvita och grafiska tryck jag köpt på sistone. Det finns många planer för dessa tyger och snart kommer jag nog att skrida till verket. Men eftersom svartvitt kan bli lite trist till barn så gör jag mitt bästa för att införa lite färg. Som här där jag använta turkost till fickpåsarna. Det blir så mycket roligare på en gång!


Jag har beklagat mig innan, men nu på vintern så är det svårt att hinna ta de där fina bilderna i dagsljus. Jag tar ju dessutom nästan alla bilder uteslutande med mobilen numera (även om finkamera finns...) eftersom det går snabbt att lättbearbeta mobilbilder med hjälp av appar. Tyvärr så blir ju kvaliteten på bilderna därefter. Men jag har kommit fram till att om det ska bli något bloggat överhuvudtaget så får ni hålla till godo med ofrilagda mobilbilder.

5 kommentarer:

  1. Superfin kombination och läcker klänning :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning! Enkelt och snyggt!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken fin!! Tar du beställningar? :-)

    SvaraRadera
  4. Prikker er alltid bra!
    Fin tunika du har laget, og stilig med de turkise detaljene.

    SvaraRadera
  5. Det går så bra så med mobilbilder!!! Jag kör samma race! Superfin prickig stass!!!!

    SvaraRadera