Välkommen!

21 februari 2014

Leggings till mig!

Jag blev så himla inspirerad att sy leggings till mig själv. Visst blev de snygga?! Det första paret ut var de med mustascherna. Då utgick jag från ett par slaktade HM-leggings. Snabbt gick det och jag var väl inte supernoggrann. De blev lite korta i benen och jag föredrar något högre midja. Men fullt användbara är de. Tyvärr är det lite för lite stretch i tyget och jag hade nog något för gamla nålar i min ol, det har nämligen blivit några små hål i sömnen. Får väl använda dem som pyjamasbrallor.

Blodad tand som jag fick beställde jag mönstret Espresso leggings av Strömming. Så fort det trillade ner i lådan skred jag till verket. Mönstret är konstruerat så att man tar mått på sig själv och konstruerar ett mönster som utgår från dessa. Toppenbra!! I rask takt sydde jag tre par till och jag är verkligen toknöjd! Nu har jag haft leggingsvecka på jobbet och fått flera positiva kommentarer. Mest av allt gillar jag mina zebraleggings. Innan jag sydde mina hade jag ju sytt ett par till snultran. Nu pratar hon om att hon också vill ha "blombyssor". Jag har en bit kvar av tyger så att det precis räcker till ett par åt henne... Vad tycker ni om mamma-barn-matchning?!


Det blir inget blogginlägg i bloggalmanackan den här veckan. För idag drar jag till Stockholm på tjejhelg!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina leggings! Har också köpt Espressomönstret men inte hunnit testa än. Jag gillar mamma-barn matchning med enstaka plagg men om man inte gillar det behöver man ju inte använda de samtidigt:) Njut av en skön tjej-helg! /Helena

    SvaraRadera