Välkommen!

27 januari 2014

Leggings till stor tjej

Den här diskussionen vi har med snultran om "stora byxor" pågår fortfarande. Hon har fått en väldigt avig inställning till velourbrallor och vi har diskussioner så gott som varje morgon om vad hon ska ta på sig. Jag säger som min man - att det kan finnas så mycket vilja i en sån liten kropp!!

Leggings gillar hon, även om jag tycker att hon borde ha något varmare byxor under overallen. Men jag antar att då får personalen på fsk dra på ett par fleecebrallor (vilket jag därmed också borde sy!) när de ska gå ut. Eller är det för mycket begärt?

I alla fall, nu har jag sytt tre par nya leggings. Lite tuffare i grå/svart/vita nyanser. Jag är uppenbarligen lite inne på sånt just nu. Provade ett nytt mönster från Ottobre 4/2004 för att jämföra med mitt eget. Tycker att mitt eget varit lite kort bak på rumpan. Dessa satt perfekt! Snultran fick prova det ena paret och hon var mycket nöjd. Men så hade jag ju också pratat mig varm om hur tuffa dessa är, för stora tjejer... 

13 kommentarer:

  1. Haha... vi säger detsamma om A här hemma. Så mycket vilja! Och hon vill också vara stor flicka. "Hej min lilla älskling" kan jag säga. "NÄE! Jag är stor flicka" säger hon då hur arg som helst. Gud vad vi skrattar här hemma åt humöret.

    SvaraRadera
  2. Och förresten; de ser ju supertuffa ut. Alldeles särskilt zebra-tajtsen. De passar extra snyggt med din namnlapp också.

    SvaraRadera
  3. Tack! Du har inspirerat mig till det svartvita :) Och ja, du har ju rätt om matchning med lappen !

    SvaraRadera
  4. Självklart kan du be personalen ta på fleecebyxor. Så gör vi med Elsa för hon vill bara ha tajts. Hon har ju tidigrae varit sjukt bestämd med kläder, men nu är det liiiite bättre. Ibland kan hon säga: Men åååååh jag TAR väl dom då! när jag insisisterar på att hon ska ha nåt fint som bara har legat i lådan i flera månader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, önskar att jag fick träffa Elsa, hon verkar så himla härlig!

      Radera
  5. Kjempekule tights, men hvis du synes de er for tynne kan du ikke snakke fint om og lage tights av velour. Litt varmere nå på vinteren.
    Men fleece eller en ulldress over funker fint i barnehagen her i vest-Norge iallfall.

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Och ja, envisa barn finns det här med. Men mina vill ha T-shirts... även när det är -20. Galet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barn verkar inte ha riktigt samma kalibrering på sin kroppstermometer som vuxna...

      Radera
  7. Haha, ska vi byta byxor med varandra? :-) Oj, vad jag känner igen mig i det där med bestämt barn. Här hemma går det i perioder, men just nu är i princip allt UTOM velourbrallor extremt obekvämt. Själv hade jag naturligtvis laddat upp med otaliga tights just inför overallsäsongen (tänker att det motsvarar de långkalsonger jag själv hade som barn). Min tjej är rätt varm så det räcker så länge det inte är många minusgrader. Det hade jag inte mycket för...
    Jobbar förresten själv på förskola och tycker det är toppen om det finns fleecebyxor att förstärka med när det behövs. Även under överdragsbyxor/galonställ är de toppen på höst och vår. Kör på det!

    SvaraRadera
  8. Dessa bestämda små... Då ska jag ta och sy henne några fleecebrallor också!

    SvaraRadera
  9. Superflotte. Kjenner igjen det med vilje. Her har Annika skiftet litt stil så de søte klærne i fargerike mønster fungerer ikke lengre- nå skal det være litt kulere gitt:)

    SvaraRadera