Välkommen!

30 januari 2014

Hej lila period!

Den här veckan har gått i vabbandets tecken. När första barnet äntligen är friskt så ringer fsk och det är bara att åka och hämta det andra. Just nu tar jag det mesta av vabbandet eftersom jag ska byta jobb i slutet av februari och har förhållandevis lite att göra på mitt nuvarande jobb. Men ändå.

Häromdagen när jag ändå var hemma med makrillen så klippte jag ut två klänningar i stl 86 - trodde jag. Tyckte att de verkade lite stora, men jodå, när jag dubbelkollade så stog det minsann 86 på mönstret! Eller inte. Jag har alltså vid två skilda tillfällen läst 86 fastän det stod 98. Ja, hur lyckas man?! Som tur är är det åt "rätt håll", snultran kommer ju att växa i dem. Jag kortade ärmen och satte lite längre mudd. Hon kan därmed använda dem redan nu, med uppvikt mudd funkar de bra. Rymligare än jag tänkte från början men strunt samma! 

Den lilarandiga klänningen med gula fickor är jag supernöjd med. Tuff och söt på samma gång. Den har kantband nertill som rynkar ihop den något. Hello Kitty-klänningen hann jag aldrig fota ordentligt.  Snultran ville ha den i morse så jag fick snabbfota den. Därför en mörk och lite suddig morgonbild. Klänningen är lite kortare fram än bak, annars inget märkvärdigt. Hade aldrig trott att jag någonsin skulle köpa något med Hello Kitty...

4 kommentarer:

  1. Lila är verkligen en fin färg! Riktigt fina klänningar!

    SvaraRadera
  2. Syggt, och den ser ju inte ut att vara stor på heller. Men vad irriterande när det blir fel trots att man dubbelkollat och trippelkollat. Känner väl igen det. =)

    SvaraRadera
  3. Underbar liten karamell!

    SvaraRadera