Välkommen!

18 januari 2014

v3. Tada! Så här ser det ut i min syhörna just nu

Jag gav mig själv bakläxa tidigare i veckan. En rejäl städning senare så har jag fått ordning på syhörnan. Fast på bilderna är det mer spelhörna för tillfället.


Min syhörna ligger i ena delen av vårt sovrum. Vi har ett stort sovrum som är avdelat i två alkover med en mellanvägg. I den ena alkoven är alltså min syhörna, vår ENDA garderob (vi måste verkligen fundera på hur vi tar tag i garderobsproblemet snart) samt en byrå. Och så allt mitt "skräp" som ställs i kassar, plastbackar och dylikt bakom mina sygrejor. Väldigt osnyggt!

Men tillbaka till min syhörna. I två expedithyllor förvarar jag mina vintagetyger. För att tygerna inte ska blekas ligger de i tyglådor, även de från IKEA. I plastbackar förvarar jag muddväv, interlock, enfärgad jersey, fleece, frotté, nya vävda tyger och diverse andra tyger. Jag har ställt undan min stooooora strykbräda till förmån för en liten (från IKEA) som jag kan ta fram och ställa på expedithyllorna. I korgar ovanpå hyllorna bakom skrivbordet ligger mina UFOn (unfinished objects). Hamnar något där kan det ta väldigt lång tid innan jag gör något åt dem. Därför har jag valt att inte ha för stora korgar. Lådhurtsar är väldigt bra tycker jag. Jag har två mindre hurtsar som bänkskivan vilar på och sedan har jag en lite högre. Rymmer massor av småpryttlar! I en låda på skrivbordet lägger jag sånt som är bra att ha nära till hands. Jag försöker att inte köpa så mycket numera, men jag får ändå lite ont i magen när jag inser att det knappast minskar bland grejorna utan snarare ökar.

Vad skulle jag då vilja förändra? Jo, jag vill ha en anslagstavla jämte vägghyllan. Bättre belysning skulle ju inte heller vara fel. En smidig förvaring för mina mönster står också på önskelistan.

(Det här är en del av min sybloggalmanacka 2014 - en bloggrubrik per vecka enligt den här listan!)

3 kommentarer:

  1. Smart i idé att inte ha för stor UFO-låda, haha. Det ser ju väldans mysigt ut i din lilla hörna.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker hörnan är superfin, det är ju lyx att alltid få ha maskinerna framme. Hade jag inte haft det så hade det nog aldrig blivit något sytt :)

    SvaraRadera
  3. Va fint! Det är alltid kul och inspirerande att se andras syrum/hörnor. :)
    /Agneta

    SvaraRadera