Välkommen!

20 januari 2014

Pösbrallor

Snultran har pratat om att hon vill ha "stora" byxor. Och jag har försökt klura ut vad det kan vara. Det är inte tajts och det är inte velourbrallor utan fickor. För jeans kan det ju inte vara eftersom hon vägrar att ta på sig jeans. Så jag fick för mig att det kunde vara velourbrallor med fickor och beställde hem velour. Lila och cerise velour. Tänkte att hon sett stora tjejer på förskolan med sådan färg på byxorna. Jag är ju inte så förtjust i rosa, men cerise gillar jag! Tygerna kom i veckan. Bara att sätta sig och sy med andra ord.

Men så idag kom jag och min man fram till att det måste vara jeans hon menar i alla fall. Jaha, så var det med det. Hon vill inte alls ta på sig jeans så jag undrar hur hon tänker om detta... Jag har i alla fall sytt två par pösbrallor med fickor. Får se om fröken Bestämd vill använda dessa.

Jag har som målsättning att sy mer matchande plagg under året. Så jag har en del tankar om vad jag ska sy för att matcha dessa brallor. Under åren har jag blivit bättre och bättre på att tänka igenom färgval innan jag syr. Men ibland så blir det en tröja/klänning/byxor som inte matchar just något annat i byrålådan. Jag bara är sån. Syr utan att tänka efter vad plagget ska användas tillsammans med. Jag får liksom färgfrossa. Till jeans passar det mesta, men annars?! Så nu försöker jag verkligen tänka efter före. Randigt och prickigt funkar ihop med mycket, så hoppas jag är på god väg och att det som jag tänkt sy i överdelar blir bra till dessa.


Jisses, vilka skrikiga färger det blev på min dator... Om de ser lika skrikiga ut på min andra dator får jag nog ta och redigera bilden. Den lila färgen är mycket mattare i verkligheten och den cerise färgen är inte alls så skrikig.

7 kommentarer: