Välkommen!

16 januari 2014

Mössa med rosett

För ett tag sedan sydde jag en svart mössa med rosett till mig själv. I fredags glömde jag den kvar på tåget när jag var på väg hem. Usch så ledsen jag känner mig, det var min favoritmössa. Kanske för att det var min enda enfärgade mössa.

Typiskt nog så hade jag precis klippt ut den här mössan med rosett, till snultran. Så att vi kunde rosettmatcha varandra. Nu antar jag att jag får sy en ny till mig själv också...

Som ni ser så har jag haft hjälp i syhörnan. Snultran har gått loss med saxen, såväl i tyg som i papper. Det är lite mysigt med sällskap, även om jag blir lite nervös över att hon ska klippa sig. Har ni några tips på vad man kan sysselsätta en treåring med i syhörnan? Att pilla med knappar är en favorit, och att klippa såklart! Men mer?!


3 kommentarer:

  1. Supersöt! Måttbandet har varit en favorit hos min son, allt kan ju mätas :-)

    SvaraRadera
  2. Kan hon kanske sortera saker? Trådrullar, kantband, knappar...

    SvaraRadera
  3. Mumma älskar att vara med och nåla, sedan är ju sax och en tygbit alltid populärt... eller så degar hon bredvid :) Eller lägger tågbanan bakom mig...

    SvaraRadera