Välkommen!

8 december 2013

Sprätta och sprätta igen.

Jag och min cp är inte riktigt sams för tillfället. Från att ha fungerat perfekt så vill sig ingenting. Jag skruvar och rattar. Byter tråd och material att kanta med. Jag svär och ja, bland är det nästan så jag gråter. Vad är det som gör att den trilskas nu!?

Idag har vi mestadels varit inomhus pga skitvädret. Mannen i mitt liv har dock varit så underbart snäll att jag fått ensamtid med maskinerna - pussar till honom! Den mesta tiden tillbringade jag dock som sagt med att sprätta usla kantband. Till sist gav jag upp att försöka få till lite rynk i nederkanten av tunikan. Det blev bra ändå!

För nästan ett år sedan sydde jag den här tunikan till snultran. Den har jag verkligen tyckt att hon är fin i, även om jag inte varit helt nöjd med hur kantbanden har hållt både form och färg efter massor av tvättar. Nu ville jag sy något liknande, men lite tuffare som passar hennes personlighet. Snultran blev nöjd - hon gillar och känner sig fin i klänning. Och efter alla sura miner bakom maskinerna så är jag väldigt nöjd!

3 kommentarer:

  1. Men du, man behöver inte sprätta sömmar man sytt på CPn, man repar upp dem på en minut utan en massa svordomar och trassel!

    Kolla in tuten på min blogg och så går du och provar!

    Det blev en ruskigt snygg klänning till slut!

    Och GRATTIS :)

    /Strömming

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Susanna! Nu visste jag i och för sig redan det och i normala fall så brukar det vara en fröjd att repa upp felaktiga kantband (så den som inte vet hur man gör - kolla in Strömmings tut!!!). Av någon konstig anledning så blev det hoppstygn och knölig avigsida så stygnen liksom fastnade och då fick jag ta till sprätten. Inte bara en gång utan TVÅ! Till sist gav jag som sagt upp rynkeffekten och det blev bra det med! Men tipset kan kanske hjälpa någon annan som inte vet :)

      Kul att du gillar klänningen - hon är verkligen fin i den.

      Och sen tror jag att det där lilla grattis-et kan vara en missuppfattning (om jag tolkar det rätt!) - det är inte jag som har en bulle ugnen ;)

      Radera
  2. Så irriterende når maskinene ikke gjør som de skal!
    Men tunikaen ble superkul:)

    SvaraRadera