Välkommen!

6 december 2013

Djungelbäbis?

Att sy små bäbiskläder ger verkligen mersmak. Det går inte åt speciellt mycket tyg och sen är de ju ursöta när de är så små. Och det finns många tygsnuttar här hemma som passar fint för detta ändamål!

Jag kan redan nu ta kål på alla spekulationer om att det skulle vara jag som väntar tillökning, så är inte fallet. Inget smått väntas här inte. Den här bodyn i stl 56 får ligga på lut här hemma, syrran har några kompisar som väntar barn och jag känner själv ett par stycken som väntar tillökning. Vill du köpa är det således bara att hojta!

Det här djungeltyget är ett av mina favorittyger och jag tänkte att en sommarbody vore perfekt! Eller rättare sagt, jag fick bara ut korta ärmar på den tygbit jag hade... Men somrig känns den!

Vita kantband är liksom pricken över i när det gäller små barnkläder. Det är när barnen är så här pyttiga som det går att använda vita kantband. Sedan får man vänta läääänge innan det går att använda vitt igen...

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett härligt tyg :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin! Det är så mysigt med pluttiskläder!

    SvaraRadera
  3. Tyget är helt underbart fint!! Och mjukt och skönt!!

    SvaraRadera