Välkommen!

3 december 2013

Min nya favorit

Den som följer mig på Instagram har förmodligen redan sett den här kudden. Den är sydd av småsnuttar av vintagetyger som blivit över vid andra projekt. Jag har skurit ut samma bredd på remsorna och knåpat ihop fyra olika block i min favoritfärgkombo gult, rött och grönt. Kudden var tänkt till min snultra som har en vimpel i samma färger. Snultran är väl inte överförtjust i kudden, men hon är noga med att säga att det är hennes kudde. Jag gillar den mer och mer och nu är det nog min favorit i soffan.

Det är första gången jag provar att quilta. Jag har använt plattvadd och sytt raksöm i täta rader. Blev rätt snyggt. 

7 kommentarer:

  1. Vilken karamell! Förstår att du gillar den!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin! Den ser mjuk och skön ut också.

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt tycker jag! Har en insamling på bloggen som du kanske är intresserad av att stödja och dela vidare?!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fin! Forstår at du er glad i den:)

    SvaraRadera
  5. "rätt snyggt"?! Hur snyggt som helst tycker jag! Gillade verkligen den raka quiltningen :) och TYGERNA!

    SvaraRadera
  6. Tack! Roligt att ni också gillar den.
    Den är ca 35x35 och alldeles perfekt storlek att lägga bakom nacken när man ligger och kollar på tv i soffan :)

    SvaraRadera