Välkommen!

10 december 2013

Nytt i soffan!

Kände att det var dags för en förändring vad gäller färg på kuddarna i soffan. Älskar mina färgkarameller, men tänker att ombyte förnöjer och att det blir extra kul att plocka fram piggelinfärgerna till våren igen. Nu vill jag mysa i murriga färger!

Alla kuddfodral är sydda i vintagetyger. Den stora kudden i mitten sydde jag med dragkedja, mitt första försök (nu ska ni oooooooooohhh-a och aaaaaahhh-a för jag har dragkedjeskräck!). Blev helt ok resultat. Övriga tre är sydda med omlott på baksidan. Den lilla kudden är en brun variant på den grön-röd-gula kudden jag visade för ett tag sedan. Blev inte riktigt lika nöjd med denna. Så då provade jag att sy ihop lapparna på ett annat sätt. Resultatet visar jag ner till höger. Varje lapp är klippt och ihopsydd med nästa. Inga långa remsor som sytts ihop och som jag därefter skurit i lämplig bredd, nejdå. Nu i efterhand inser jag vilket jäkla hästjobb det är. Vad tänkte jag på?! Terapi kan man kanske kalla det... Kuddfodralet är 50x50 och det tog mig en hel eftermiddag att knåpa ihop den. Men snygg blev den!!

3 kommentarer: