Välkommen!

22 oktober 2013

Tröjor i pipen

Min lillfia behöver tröjor och jag försöker sy upp det som finns hemma. Så förbered er på tröj-spamming, jag har några som väntar på att fållas etc och som inte blivit fotade ännu. Tid att sy har inte riktigt funnits på sistone. Men då är det desto roligare när jag får sätta mig vid maskinerna en stund. Jaja, hmmm jag vet inte om jag gillade den här kombon, den blev lite trist?! Men det får duga till förskolan.

Nu är det återigen svårt att få bra bilder när det är mörkt när man går till jobbet och mörkt när man kommer hem. Inget bra ljus att fota i. Jag fotar nästan uteslutande med mobilen, eftersom tiden att fixa med stora kameran och redigeringsprogrammen i datorn inte finns. Jag tycker att det finns bra redigeringsprogram att ladda ner som appar till telefonen. De kan förbättra det mesta! Tidigare använde jag Snapseed, men nu har jag mer och mer gått över till Photoforge. Just nu klurar jag på om jag med Photoforge kan ändra på delar av bilden som i Snapseed eller Photoshop?! Fattar inte riktigt... Jag skulle vilja mörka ner bilden vid halsmudden där den nu är väldigt ljus. Någon som vet?

2 kommentarer:

  1. Hvor er den fin med de farver. Jeg kan desværre ikke hjælpe med fotoredigeringen. Jeg bruger selv Picasa og synes det kan det, jeg skal bruge det til :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, ett favorittyg, snyggt!

    SvaraRadera