Välkommen!

13 oktober 2013

En tröja av "det sista"

Har precis upptäckt att vi är inne i en ny fas i livet. Här hemma finns inte några små bäbisar längre och inte heller i min närmaste omgivning. Jag har därmed svårt att hitta användningsområden för vissa tygbitar som blir över. För stora för att användas till fickor etc (eller så blir det MÅNGA fickor) och för små för att användas till hela tröjor. Såna där snuttar jag tidigare sydde dregglisar och bodysar av. Jag måste helt enkelt börja planera mina tyginköp bättre!

Den här tröjan blev ett evigt pusslande för att få ut alla mönsterdelar. Tygerna räckte, men det var verkligen på håret... Sydde den i stl 98 till dottern. Men vid 2,5-årskontrollen i förra veckan så visade det sig att hon bara är ca 90 lång. Så det blir nog till att lägga den på vänt ett tag till.

3 kommentarer:

  1. Mitt tips är att sy barntrosor/kalsonger. Där kan man ju blanda tygerna också och få användning av småbitar. Annars har jag numera problem att hitta tyger som tjejerna inte tycker är barnsliga. Lite svårt faktiskt. Tröjan blev superfin som vanligt, by the way.

    SvaraRadera
  2. Jättefin tröja!!! Varför inte använda den som klänning nu och så blir den en tröja sen??

    SvaraRadera