Välkommen!

20 januari 2013

Ännu en till mig

Tanken är att som jag tidigare sagt att sy mer till mig själv det här året. Jag gillar enkla kläder till barnen utan för mycket krusidull och samma sak gäller för kläder till mig själv. Jag är egentligen en typisk jeans och tröja-tjej. Tråkigt men sant. Dock tycker jag att det är rätt kul med kjol och har gärna det, men det ska vara enkla sådana...

För ett par inlägg sedan visade jag den här kjolen. Har fått önskemål om att visa den live, så nedan finner ni en tokdålig mobilbild tagen i kapprummet på jobbet. Försök att inte titta för mycket på frisyren, jag var nyss inkommen från utsidan efter närkontakt med Göteborgsväder...

Jag har sytt två kjolar till utifrån samma mönster (avritat från en köpt kjol). Dock är det bara den senaste kjolen som har fastnat på bild. Jersey med lila prickar köpt från Jonic. Tyvärr hade jag inte enfärgad lila jersey hemma så att det räckte till mudden. Fick istället ta jeansfärgad jersey och det funkar ju bra eftersom mudden inte syns när kjolen är på. Gjorde den något kortare än den röda klöverkjolen och blev väldigt nöjd med det.

Att sy den här typen av kjol till mig själv är bland det enklaste jag gjort. Inget avancerat alls. Ett tips är att använda jersey i mudden och inte muddväv, då blir det inte så tjock om man vill ha en tajt tröja över.

Trots 10 minusgrader så går jag omkring och funderar på sommarkläder, både till mig och barnen. Jag klurar bland annat på ett linnemönster till mig själv och har provsytt det. Det återstår några justeringar, men snart tror jag att jag kan visa upp slutresultatet.


5 kommentarer:

  1. Snygg! Jag har också sytt många kjolar, det går ju så fort. Snygg plånka också =)

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga kjolar, gillar den röda! Mysig blogg.

    SvaraRadera
  3. Ja, nu börjar man längta efter att få sy sommarkläder! Jättefin prickigt kjol. Jag satt faktiskt precis i tankarna på att sy en kjol av jofotex grönprickiga.

    SvaraRadera
  4. Snygga! Kanske man behöver en ny kjol...

    SvaraRadera
  5. Superfina!!
    Ha ha, har precis beställt tyg till en sommarklänning till mig :-).

    SvaraRadera