Välkommen!

30 mars 2012

Tårar på jobbet

Idag slutar en vän/kollega på jobbet. Vi har bara jobbat tillsammans i knappt tre månader, men vi har verkligen hittat varandra under denna korta tid. Nu är i alla fall hennes vik slut och hon ska till nytt jobb i Skåne. Och jag ska om en liten stund krama om henne och säga hejdå. Fy fasiken vad jag kommer att lipa!!!!!

Den här lilla solhatten är beställd av min fina kollega. Det är första solhatten jag syr i år. Den ska hon ge bort i present till en liten tös som kommer på besök till henne ikväll.


Mönster: 
Eget, stl 48.

Material: 
Vintagetyg som yttertyg, bomullsväv från Stoff och Stil som foder, snedslå till knytband och resår från Bibbis.

Sämst: 
Att fina L inte längre ska jobba här mer.

Bäst:
Att jag är så glad att vi pysselnördar hittade varandra under denna korta tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar