Välkommen!

31 mars 2012

Nummer två

Här kommer en bild på nummer två i högen med ärmlösa klänningar. Den har redan hunnit användas, det är jag som ligger efter med bildredigerandet. Egentligen är inte snultran så fin i rosa/cerise, men en del saker kan jag bara inte låta bli. Det här tyget är ett av mina absoluta favorittyger!


Mönster: 
Eget stl 80. Men kan säkert användas så länge den inte är för liten i ärmhålen.

Material: 
Vågor från JNY och gul interlock från Jofotex.

Sämst: 
Att vi fortfarande inte har fått hem en elektriker som fixat i ordning i källaren. Jag vill ju flytta in i syrummet NU!

Bäst:
Snultran har börjat gå. Gullunge!!

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Kul att hon har börjat gå, då passar det ju ännu bättre med klänning! :)

    SvaraRadera
  2. Ännu en härligt vårig/somrig klänning! Snyggt med gula kantband till rosa!

    SvaraRadera
  3. Så fin! Jag ska försöka mig på att sy något liknande till min lilla. Tycker du den här typen av klänning fungerat när barnet kryper eller är den i vägen då?

    Härligt att din lilla har börjat gå! Men visst blir de stora lite för snabbt samtidigt som man blir så glad när de lär sig nya saker :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. klänningen är ca 40 cm lång, kanske kallas det snarare för tunika då? jag tycker det verkar gå fint att krypa i den längden.

      Radera
  4. Så fin!!
    Ångrar fortfarande att jag inte köpte av det tyget...

    SvaraRadera