Välkommen!

28 mars 2012

Vårig klänning

På syträffen i februari klippte jag ut ett gäng ärmlösa klänningar. Jag sydde ihop båda axelsömmarna på samtliga klänningar och sedan blev de liggande. Anledning: jag var tvungen att sprätta den ena sömmen för att kanta. Och det orkade jag inte göra. Men men, nu var det minsann dags. Snultran har mest enfärgade bodysar för tillfället och då är det roligt att ta på en färgglad klänning ovanpå, men de hon har är numera på gränsen till alldeles för små. Sagt och gjort. En rad klänningar är ihopsydda och först ut är den här. Den panikfotade jag för att få en bild innan den användes.


Mönster: 
Eget, stl 80.

Material:
Gulorange violer från Znok. Gul interlock till kantband från Jofotex.

Sämst:
Att jag sladdade lite med kantbandaren på kantbandet framtill nertill, så att stygnen kom lite väl nära kanten. Blä - perfektionisten i mig ville egentligen sprätta och sy om. Men sen tog jag mitt förnuft till fånga och lät bli. Hejja mig! Så egentligen är det kanske inte sämst, eller?

Bäst:
Att jag är jätte nöjd med klänningsmodellen och att byrålådan nu har blivit påfylld med ett gäng fina karameller. Och att jag återigen har möjlighet att redigera bilder i PS - underbart!!!!

14 kommentarer:

  1. Vad härlig den är! Verkligen vårig. Roligt att se hur tyget blir på ett litet plagg. =)

    SvaraRadera
  2. Man ska inte vara för petig med kläderna till egna barnen... Då blir det aldrig klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med! Men jag är en fruktansvärd petmaja...

      Radera
  3. Hallå vad snygg headern blev nu! så cool!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för synpunkterna på sytokiga :) Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om den bara...

      Radera
  4. Hur gör man en header som din?? Skulle absolut behöva en liknande!
    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har använt ett vanligt foto och en bild på ett tyg och jobbat med olika lager och filter i Photoshop!

      Radera
  5. Så himla snygg klänning!!!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jättehärlig! Gult och grönt, mmm.

    SvaraRadera
  7. Jättefin! Vilken bra färg på kantband du har hittat till. Hur är jofotex interlock att kanta med och hur tjock är den jämfört med tex. Jnys interlock?

    SvaraRadera
  8. Jag älskar det tyget. Väldigt fint till den modellen på klänning. Jag brukar också tänka på hur mycket jag ser felen och om någon annan skulle se dem överhuvudtaget...

    SvaraRadera
  9. Så fin! Jag har precis sytt en body i detta tyget till lillasyster i familjen och gillar tyget mer och mer! Superfin ny header du har gjort också.

    SvaraRadera