Välkommen!

31 oktober 2011

Matchande fickmuddisar

I avsaknad av matchande makrillbrallor till den här och den här bodyn så började jag klippa till ett par. Men mitt i tillklippningen så kom jag på att jag inte ville ha en vanlig enkel muddis utan att jag ville ha fickor så att brallorna blir mer arbetade. Klippte därför upp de två benen i sidsömmen. Därmed blev det ingen sömsmån och brallorna är något smalare än mitt vanliga mönster. Hoppas nu att de passar min snultra, för de matchar bodysarna finfint.


Mönster:
Eget, stl 74. Mitt vanliga muddismönster som jag klippte upp i sidsömmen. Ihopsydda utan sömsmån. Fickornas form har jag klippt till på frihand.

Material:
Turkos college och muddväv från Stoff och Stil. Klöverjersey från Liandlo.

Sämst:
Att det numera så svårt att få tid att fota i bra ljus. Och att det är svårt att få till bra bilder på plagg i tyger med vissa färgställningar. Just turkos tycker jag är jättesvårt att få rättvisande nyans på.

Bäst:
Att jag har tillbringat dagen med A med bloggen Brallan syr. Hur kul som helst att få prata om det mesta mellan himmel och jord och blanda det med sömnadstips och tygfrosseri. Och tänk, inte ett enda stygn blev sytt :)

2 kommentarer:

  1. Jättehärkig! Visst gör fickorna det lilla extra! Hur ska vi sörja i helgen? Tystminut? Nä, tycker nog med extra sytid och få massa gjortsom vi kan inspirera de m som istället tygfrossar;) kram

    SvaraRadera
  2. Gillar också byxor med fickor. Ser lite mer arbetat ut.. precis som du skrev.
    Ja, själv ska jag tygfrossa en massa i helgen;)

    SvaraRadera