Välkommen!

23 juni 2011

Lila dagar

Mmmmm, lila. Det är en väldans snygg färg tycker jag!! Först ut ett par muddisar till snultran. Sommaren har ju liksom kommit av sig, så jag sydde ett par manchestermuddisar för de lite kalla och blåsiga dagarna vi har nu. Den tunna prickiga manchestern är från MG-tyger. Med limegröna muddar blir de somriga och pigga. Gillar verkligen den här färgkombon. Använde mitt sommarbrallemönster för att få lite vidd och så förlängde jag benen något. De är därför lite långa. Eller rättare sagt, väldigt mycket för långa. Åtminstone när hon ligger på golvet. Men när jag bär i MT eller manducan så åker brallorna upp och det blir ofta en glipa mellan byxan och strumpan. Inte så skönt när det blåser... Så därför blev det extra långa ben för att råda bot på det problemet.



Sedan en beställd knoddhjälm i JNYdesigns superfina stjärnor. Tröttnar inte i första taget på vita kantband... Eller på stjärnorna!

3 kommentarer:

  1. Jättefin färgkombo, lila och grönt är verkligen härligt.

    SvaraRadera
  2. Lila och grönt rules! Jag har en pop-grön jacka till lila galonbyxor på den äldste i regnväder och det är grymt snyggt. Har fått många komplimanger också.

    Lila är min favoritfärg just nu. Mörkt lila ska det vara, åt gråsvart hållet nästan, mmm.

    SvaraRadera
  3. Sååå snyggt med lila och sen tillsammans med grönt, oslagbart!

    SvaraRadera