Välkommen!

27 maj 2011

Snultran i farten igen

Testade att sy ett par haremsbrallor ur Ottobre 1/2011. Kände mig lite för trött för att klura och tänka hur jag skulle rita ett sådant mönster så den här gången använde jag mig av Ottobres mönster helt rakt av. Eftersom snultran behöver nya brallor klippte jag till två par, fast i olika färgställningar, på en gång. Men jag måste ha slutat tänka helt. Ottobres modeller är ju för det mesta ganska stora i storleken och ett par haremsbrallor är ju stora i sig självt. Snultran drar stl  62, men av någon konstig anledning ritade jag av stl 68. Jag menar: ?????!!!!!. Hur tänkte jag där. Resultatet blev onekligen rätt stort.

Interlock från Jnydesign och mudd från Stoff och Stil. Återigen poserar snultran med fäktande armar.


2 kommentarer:

  1. Kul att du testade dem! Jag tänker alltid bort en storlek i Ottobre. Vill jag sy en 86:a ritar jag av 80. De måste använda storlekar på ett helt annat sätt (jag tycker det är samma sak med Meedom, Welinder mfl också). Konstigt är det i alla fall.

    Jag har varit sugen att testa att sy ett par av dessa och man blir ju extra taggad när man ser att någon gjort det. De ser supersnygga ut även om de är stora.

    Sydde du rynkningen i benen med hjälp av genomskinligt resårband eller gick det bra ändå? Det är den saken som gjort att jag tvekar.(har nämligen inget sådant hemma och har aldrig använt det förr).

    SvaraRadera
  2. Oj, jag ska nog förtydliga mig själv lite. Jag struntade helt i själva sömnadsbeskrivningen (orkar inte följa en sådan på en enkel byxa...) så jag missade helt det där med framilonband :) Dock är mönstret avritat precis som Ottobre har ritat det. Alltså måste det gått alldeles utmärkt. Fast muddarna är klippta på känn.

    Den uppmärksamme ser även att jag inte har klippt byxan i ett stycke. Det berodde på att jag använde två tyger som jag bara hade mindre bitar kvar av. Jag fick pussla lite för att få ut två ben. Därmed fick jag också en söm mitt fram, vilket det inte ska vara enligt mönstret.

    SvaraRadera