Välkommen!

28 maj 2011

Äntligen en pirattröja

Idag har vi varit på födelsedagskalas hos makrillens kompis H. I morse fick jag för mig att jag skulle sy en ny kortärmad kalaströja. Det har blivit mycket sytt till snultran på sistone, så det var väl en mammas dåliga samvete som gnagde lite... Makrillen valde själv tyget. Jag har länge haft det i åtanke för en kortämad tröja. Jag blev klar en knapp halvtimme innan det var dags att gå. Därför hann vi inte med några bilder på bara tröjan, utan innehåll. Det fick istället bli en snabbbild på en motsträvig modell... Får se om jag kan komplettera med några bilder senare.

Pirattyget är från Mjuka tyger. Enfärgad turkos jersey från samma ställe skulle jag tro, men är inte säker. Svart jersey från jnydesign till kantband. Plasttryckknapp i halsringningen från Babythings. Använde lite för hög trådspänning på fållen nertill, men annars är jag nöjd. Och makrillen var supernöjd.

3 kommentarer:

  1. Jättefin tröja! Matchningen med enfärgade ärmar och svarta kanter är klockren! Förstår att han är nöjd.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg kalaströja! Håller med om ärmarna. Det gör sig så snyggt till såna här mönster.

    SvaraRadera
  3. Snygg! Fint det blev med turkosa ärmar och svarta kantband till!

    SvaraRadera