Välkommen!

5 mars 2011

Jag ska bara...

Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att NU är alla skruttens kläder färdiga. Och sen kommer jag på att jag bara måste sy nåt mer. Frågan är om det behövs, eller om det bara är okynnessömnad. Rolig sådan i sådana fall. Kommer att bli en mycket välekiperad liten skrutt det här.

Hade verkligen inte tänkt sy några kläder i stl 50. Jag har kvar några bodysar och byxor sedan makrillen var liten. För makrillen var rätt liten när han föddes, 48 lång och 3040 g tung (eller lätt). Då hade jag som tur var bara packat kläder i stl 50. Till skrutten hade jag däremot bara tänkt packa ner kläder i stl 56 i väskan, men så fick jag kalla fötter. Kom ihåg hur stooooora även bodysar i stl 50 var på makrillen precis i början, har såg så liten och smal ut även i den smalaste bodyn. Och eftersom jag vill att det ska vara något speciell med de första kläderna på BB - inte något ärvt - så blev det till att öppna tygskåpet och sätta sig vid maskinerna. Oj, så synd om mig ;)

Två riktiga omlottbodysar och ett par muddisar fick det alltså bli, allt utifrån egna mönster. Invigde de gröna paraplyflygarna från Lilofant (så mycket för att spara på dem!) och så gjorde jag nästan helt slut på mina bruna retroelefanter från Jofotex - nu har jag bara en liten snutt kvar. Vit resp lejongul interlock till muddar och kantband från JNYdesign resp Jofotex. Brun muddväv från Stoff och Stil till brallorna. Ja, brallorna ja - om ni tycker att ni känner igen dem så kan det bero på att de ser nästan exakt likadana ut som ett par andra muddisar jag sydde i stl 56 för ett tag sedan. Med den skillnad att dessa inte är sydda i vaniljvit hilcovelour utan i vanlig vit velour från Stoff och Stil. Har verkligen snöat in på matchande dregglisar, så det blev naturligtvis två sådana också. Knappar från Babythings (mmmm - smågodis!!!)

Oj, vilka pyttiga kläder. Tänk om skrutten kommer ut som en heffaklump precis som sin far (4800 g!!!). Jaja, då får jag väl ge bort eller lägga in dessa i makrillshopen...


Sist men inte minst, ytterligare en mössa och matchande dregglis med röd knapp för att passa till den här overallen som vi ska åka hem i. Jag är så himla förtjust i den här supermjuka randiga interlocken från Jofotex. Mössan är fodrad med naturvit interlock som jag inte kommer ihåg varifrån jag köpt - synd, för den är av superkvalitet!

10 kommentarer:

  1. det var verkligen söta yttepytte-kläder!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina pytte kläder! Tror väl jag att du inte kan låta bli att sy mer till bebisen, de är ju så otroligt söta dessa små kläder! Två av mina tre barn har varit rätt små men jag har knappt använt mindre än 56 iaf så spec många plagg i storlek 50 skulle jag nog inte sy...Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. människa vad effektiv du är! tänk om jag kunde få lite av din effektivitet idag och få färdigt allt påbörjat... supersött, kommer bli finast på bb utan tvekan! Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina saker du har sytt!! Jag förstår verkligen att du har svårt att sätta ett definitivt slut på att sy små pyttiga bebbekläder för det blir ju så väldigt fint med så små kläder! Å det gröna paraplyflygartyget är ju helt underbart!! Jag har en förkärlek för just gröna tyger och det är lite konstigt eftersom min favvofärg eg är röd.. ;o)

    SvaraRadera
  5. tack för snälla ord - nej det blir inga fler kläder i stl 50 (basta!!). jag fattar inte heller varifrån jag får all denna syenergi - ser nog ut som en strandad val där jag ligger på golvet och klipper mönsterdelar :) svårast är att ta sig upp när man väl befinner sig där på golvet så då passar jag på att klippa till mycket samtidigt ;)

    hoppas ni alla får en skön helg! här skiner solen så nu ska vi ut på promenad!

    SvaraRadera
  6. Ååh så söta små kläder!!! elt underbara! Jag var helt säker på att beisen i min mage var en stor baddare tills han kom ut och drunknade i strl 50. Det är nog bäst att ha lite på lager för säkerhets skull. :) Och okynnessömnad är inte ett ord jag kan relatera till överhuvudtaget. Det är väl bättre att sy en massa fint än att göra som jag och bara köpa på mig tyg utan att göra något av det....

    SvaraRadera
  7. det gröna tyget passar verkligen utmärkt till bebiskläder, så snyggt med vitt och grönt också. och duktig på att sy omlottbodies är du allt :)

    SvaraRadera
  8. Jättesöta plagg. Är nästan lite avis på dig som går i väntans tider. Ebba är snart 11 månader så jag minns det alldeles färskt. En speciell känsla. Jag har fått mina tre guldklimpar nu och vill inte ha fler, men känslan att gå och vänta på förlossning hade jag kunnat återuppleva hundra gånger om :-).

    SvaraRadera
  9. Åh så sött och fint!! Tänk, min lilla skrutta är redan 4 månader!! Nu blir jag nostalgisk och lite avis på dig som har det roliga framför dig!! Njut av varje sekund!
    Älskar också den randiga interlocken, den är så härligt mjuk!

    SvaraRadera
  10. Vad bra att du syr upp lite till i små storlekar. Här ska inte drunknas i några 56:or. Det är ju så roligt när det passar precis, och ögonblicken på BB är så unika och "once in a lifetime" att inget kan vara för mycket. Tänk och stå där och ångra sig... bra att du kryper runt på golvet och klipper. Motion!

    SvaraRadera