Välkommen!

5 februari 2011

En bra(ll) dag

Jag vet inte hur länge jag haft de här brallorna utklippta. Hängslebrallorna sedan förra våren skulle jag tro. Och molnvelourmuddisarna sedan i höstas. Men idag tog jag tag i ufo-na och såg till att bli klar. Äntligen! (fast sen hittade jag även mörkgrå hängslebrallor som jag klippt ut, men de orkade jag inte ta tag i idag...)

Hilcovelour från Tygpyssling till hängslebrallorna och molnvelour från JNYdesign. Älskar kombinationen turkos och ljusblå så de brallorna funderar jag på att behålla själv. Men min man tyckte att jag skulle behålla de bruna med oblekt mudd... Storleken på hängslebrallorna är jag lite osäker på. Jag skulle tro att det är en stor 56 eller kanske t o m 62. Har inte haft någon att prova dem på ännu så jag får väl vänta och se hur de sitter på min skrutt. Muddisarna motsvarar nog en stl 74, men kan säkert användas under mycket längre tid än så. 



5 kommentarer:

  1. Åh så fina! Ser att du sytt i Hilco! Jag har precis skrivit ett inlägg om hur mycket jag tycker om Hilcos velour! Dessa blev verkligen fina!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt det är när man betat av något ur UFO-högen. Bra gjort, och väldigt fina byxor blev det ju!

    SvaraRadera
  3. jättesöta! Ufon som ska ge inkomster till den efterlängatde coverpron kanske;)

    SvaraRadera
  4. Jättefina byxor! Jag älskar hängselbyxor i velour, det finns liksom inget mysigare. Skönt att beta av UFO-högen också.

    SvaraRadera
  5. Håller med Fröken och de andra, visst är det skönt att bli av med ufo:n.
    Och vi som följer tycker ju bara att det ser nytt och fräscht ut. Som vanligt ;-)

    SvaraRadera