Välkommen!

11 mars 2010

Syskonmatchning

Jag tycker att det är kul att sy fleecetröjor. Förmodligen är det det mest oekonomiska man kan göra när man kan köpa helt okej fleecetröjor och fleecejackor på Lindex eller HM eller Kappahl för snorbillig penning. Eller så är det kanske just därför. Att eftersom ALLA andra små barn har sådana fleecetröjor så är det mycket roligare att sy en egen.

En vän till oss önskade sig fleecetröjor till sina barn, storebror och lillasyster. Detta efter att hon sett den här stjärnfleecetröjan som jag sytt till makrillen. Makrillens tröja är sydd i fleece från Stoff och Stil och det är tyvärr inte bästa kvalitén på den fleecen så efter ett antal tvättar är tyget inte lika snyggt. Jag har därför satsats på kvalitetsfleece från Tygpyssling. Typiskt nog hade jag inte tillräckligt med tyg till storebrors tröja i ett och samma tyg, så det fick bli olika tyg i ärmar och liv - men det blev supersnyggt tycker jag!

Storebrors tröja är i stl 104/110 och lillasysters i stl 86. Jag använder mig av Meedom och förlängde båda storlekarna något i livet så att tröjan går ner om rumpan. Stjärnan och knäppningen i raglanärmen gör tröjorna lite mer speciella - inte som alla andras. Visst blev de snygga?!

8 kommentarer:

  1. hei du! tøft å kombinere ulike odde farger! du er så flink!

    har du fått deg kantebandmaskin? du er proffen!

    SvaraRadera
  2. Jätte snygga fleece tröjor!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med. Visst är det ibland dyrare att sy själv, men visst är det också mycket roligare att klä sina barn i något som INGEN annan har.

    SvaraRadera
  4. Meeen vilka jättefina, jag gillar dem supermycket. Jag har en del fleece liggande och det vore inte helt fel med något extra ombyte åt barnen :) Tål att tänkas på!

    SvaraRadera
  5. Hejsan, jag tror jag har köpt mudden på ohlssons tyger. Men minns inte säkert./Johanna

    SvaraRadera