Välkommen!

12 mars 2010

Några mössbeställningar

En gammal kursare (och vän!) till mig ville ha kronmössor och matchande dregglisar. Och självklart fick hon det! Gröna apor och lejon samt det röda Ingrids husvagnssemester blev det. Jag tror att det röda setet var en present och sedan gissar jag att den gröna mössan var till hennes lillkille - men jag är inte helt säker. Nu har jag bara yttepytte lite kvar av husvagnarna... Tänk att det känns så skönt när man har tagit tillvara ett tyg till max!!


Sedan fick jag en beställning på en kronmössa i de bruna ugglorna. Jag är verkligen så förälskad i ugglorna att jag faktiskt köpt min tredje meter i detta tyg... Obs! Detta var INNAN köpstoppet på tyg infördes.

4 kommentarer:

  1. Jättefina. Undrar hur mycket du tar för en mössa?! Har några bekanta som vill köpa mina hemsydda mössor för de tycker de är fina. Men allt detta med F-skattsedel osv så undrar jag vad man kan ta betalt utan att Skattemyndigheten kommer och knackar på:) För jag har ingen F-skattsedel och vill gärna hjälpa dem samtidigt som jag vill göra helrätt ifrån mig. Undrar om du har ngt bra svar.

    SvaraRadera
  2. Priser på mössor hittar du på sidan Priser.

    Jag kör än så länge med hobbyverksamhet - men du har ändå skyldighet att hålla koll på kostnader och förtjänster. Ring Skatteverket, de är experterna!

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket fint du har lagt ut här bara på två dagar!! Syskonsmatchningströjorna var bara helt urläckra!!!

    Jag postade ett litet paket till dig i går :-). Men jag tror att jag postade det lite sent på kvällen för att hinna med postgången då. Men du borde definitivt ha det på måndag..... Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  4. Superfina mössor...och allt annat med för den delen!!
    Sitter här och gormar över mitt mössmönster, de här ser ju roliga ut att sy, är de i dubbelttyg eller fodrade med något?

    chip!
    /klara

    SvaraRadera