Välkommen!

28 december 2009

Fleecetunika till systerdottern

I ett mjukt paket under granen låg den här fleecetunikan till min systerdotter M. Jag och min syster har inte riktigt samma smak när det gäller fäger och mönster på barnkläder, men jag hade verkligen försökt att sy något som jag trodde skulle falla min syster och lilla M i smaken. Just den här typen av fleeceplagg gillar jag, lätt att röra sig i och lagom varmt helt enkelt.Min syster verkade nöjd och enligt rapport hade denna använts på söndagen och suttit bra på.







Mönster: Meedom form 1,5, stl 92.

Material: Lila fleece och grå mudd från Stoff och Stil.

1 kommentar:

  1. Skönt att du träffade rätt med din systers smak! Det är svårt det där ibland.. jag har flera i min omgivning som inte gillar retro!?! (konstigt va!?! :-D ;-) )

    SvaraRadera