Välkommen!

26 december 2009

En annan kusin...

...till mig fick en pojke i somras. Och inte förrän nu har jag fått iväg ett litet klädpaket på posten... Usch, ibland får man faktiskt skämmas. Först tog det himla lång tid att sy klart bodyn som jag tänkt ge bort - att den riskerade att vara för liten. Så då fick jag börja om på ny kula med en ny body och tillhörande byxor - vilket i sin tur drog ut på tiden. Sedan tog det ett tag att få iväg själva paketet... Men innan jul kom det äntligen iväg.

Julen firade vi hos mina föräldrar i Småland. Mycket mat och mycket snö kan man kanske sammanfatta de senaste dagarna med :) Här på västkusten har vi också fått en dos med snö - men idag regnade det nästan hela dagen så fryser det på nu får vi skridskobana...




Material: Ugglor i lycra från Jofotex. Brun velour som jag inte kommer ihåg varifrån den kommer och ljus petrolfärgad mudd från Stoff och Stil.

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt hur en del projekt drar ut på tiden - och det har ju oftast inget att göra med att det tar särskilt lång tid när man väl gör det. Men det blev ju fint till slut - och nu är det gjort ;-)

    Nu ska jag bara köpa frimärken - sen ska jag posta brev till dig!

    SvaraRadera
  2. JA fy ibland hinner man inte med allt man vill, det här blev jättefint. Fast å andra sidan kan det vara bra att vänta lite också när det är en liten nyföding som ska ha paket, de brukar ju få så mycket smått som de snabbt växer ur och då är det bra att sy lite större också! Eller hur!?!

    Nu ligger äntligen ditt nappband på lådan, ledsen att det drog ut på tiden, det här med jul och släktbesök stal all tid här i veckan nästan.

    SvaraRadera