Välkommen!

25 februari 2011

Tossor med hjärtan

Jodå, det blev ett par tossor också till hjärtsetet som jag sydde åt skrutten. Det är första gången jag syr ett par tossor och det var ju inte så knepigt. Mönstret till dessa har jag bytt till mig från Le Petit. Även dessa ganska stora i storleken (apropå det där med att sy pyttiga storlekar...), fast då tyckte jag ändå att dessa var förhållandevis enkla att vändsy. Fast mudden skulle kanske varit lite kortare ;)


Idag var sista dagen på kontoret. Nästa vecka jobbar jag hemifrån, vilket ska bli rätt skönt. Det är inte många kläder som sitter särskilt bra längre och jag som vanligtvis inte brukar hänga i mysbrallor vill helst inte ha något annat på mig. Nu börjar jag faktiskt tröttna på att vara tjock och otymplig - jag är mer inne på att äntligen få reda på vem det är som ligger där inne i magen.

Har föresten fått hem nya vagnen - en Phil and Teds Explorer. Någon av er som läser bloggen som har sytt dynor, vindskydd eller solskydd till Phil and Tedsvagnar och som har några tips att dela med sig av? Det som står överst på att sy-listan till vagnen är ett solskydd för bäbisen när den ligger i mjukliften.

7 kommentarer:

  1. Så søte de er!

    Og spennende at det nærmer seg slutten av graviditeten, kan tenke meg det er deilig.

    God helg til deg:)

    SvaraRadera
  2. Så söta tossorna blev i velour! Ska bli kul att se vad du syr till vagnen!

    SvaraRadera
  3. Har en p&t sport. Har sytt ett solskydd eller vad man ska kalla det. I dubbel lakansväv med snedslå runt och kardborre på väl utvalda ställen. Ritade helt enkelt av det där genomskinliga plastskyddet som sitter för därbak när man har det stora sätet i fullt liggläge. Ett vindskydd har jag bytt till mig av Skrot design. Det är super men nu på vintern kör vi med åkpåse från ullared. ;)
    Fina tossor!!

    SvaraRadera
  4. Nämen så söta!

    Tror muddlängden blir perfekt, går att vika upp och se till att de sitter, särskilt om storleken är lite stor. Benen går ju i ett på dem i början.

    Jag är också nyfiken, tolv dagar till BF. Siktar in mig på att sy en sommarskjorta medan jag väntar...

    Kram och ork till dig! Ha en skön "hemmavecka".

    SvaraRadera
  5. Jag har sytt dynor till både vanliga sitsen och syskonsitsen samt solskydd för användning där bak när bebisen ligger i mjukliften i vagnen. Solskydden har jag gjort i lite olika modell, dels i vanliga bomullstyger, dels i ett särskilt solkskyddstyg jag hittade på Jako-o. Några gjordes så långa att de kunde stoppas ner mellan mjukliften och insidan på vagnen för att hålla fast den nedtill när det blåser, andra är gjorda med olika kardborrefästen. En smart grej när man bara vill skärma av lite men inte helt är att sy i snören eller någon flärp med knapp eller kardborre att fästa upp ett delvis hoprullat solskydd i. Blir det en bebis till kommer jag att sy några varianter på sol/vind/regnskydd att fästa på vagnen när man inte vill ha syskonsitsen ovanpå (jag har en E3 från 2007 och på den kan man inte vända på suffletten).

    SvaraRadera