Välkommen!

19 februari 2010

Lilla M snart 2 år!

I morgon fyller min systerdotter M två år!! Lilla M är en riktigt accessoar-fantast som älskar mössor. Så av mig får hon två mössor, en rosa kronmössa - precis en sådan som jag har sytt till mig själv, och en rödrandig Doris & Assar-mössar i velour fodrad med svart fleece. Dessa hamnade tyvärr inte på bild innan paketet skickades iväg.

Men den här tunikan i stl 98 fastnade på bild. Den har min mamma beställt som present till lilla M. Supermjukt och härligt randig interlock från Jofotex och cerise mudd från Stoff och Stil. Tryckknappar och tråd från Bibbis. Utgick från Meedom form 1 men gjorde ändringar i vidden och längden. Tunikan matchar de här brallorna som min syster beställde åt M tidigare i vinter. Jag är väldigt nöjd med resultatet!

4 kommentarer:

  1. Jag är vanligtvis inte så mycket för rosa men till dessa färger och det randiga gör det sig riktigt bra. Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Superfin! Så himla snyggt med randigt.

    SvaraRadera
  3. Fin! Det blir verkligen fint med cerise till brunt, för visst är tyget brun randigt? Idag har jag hämtat min overlock och väntar nu ivrigt på att jag ska få tid i lugn och ro så jag kan provsy den!!!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar ränder!!! Den är jättefin och kommer säkert att uppskattas mycket!!

    Apropå ditt inlägg nedan: jag är likadan med mina tyger :-) :-) Snygga brallor!

    Sist men inte minst: trevlig helg på dig!!!

    SvaraRadera