Välkommen!

1 februari 2010

Till söta M

För ett tag sedan levererades det här setet till min systerdotter M. Nu har min syster beställt ytterligare ett set, den här gången velourmuddisar och tunika.

Mönstret till muddisarna kommer från Tygterrier, stl 98. De är sydda i härligaste bruna Hilcovelour med cerise mudd från Stoff och Stil.

Mönstret till tunikan grundar sig på Meedom form 1 med justering av vidd och längd. Elefanttyg från Jofotex och samma muddväv som till byxorna. Tryckknappar från Bibbis (underbara Bibbi!!)

Känner mig faktiskt väldigt nöjd! Sömnaden flöt på perfekt, jag kom till och med ihåg att sy fast makrill-lappen i byxorna när jag sydde ihop dem!

8 kommentarer:

  1. Snyggt set, fina färger tillsammans, och modellen på byxorna är jättefin!
    Jag har skrivit på min blogg nu hur jag kantbandar...=)

    SvaraRadera
  2. Väldigt läckert set! Elefanterna blir verkligen härliga ihop med det cerisa!

    SvaraRadera
  3. Jättefint set! Gillar både modeller och färgval. Visst är elefanterna härliga?!

    SvaraRadera
  4. Jättefint set! Velour är så underbart mjukt o skönt för de små, tyvärr finns inte att få tag på här så lätt, jag tar med från Sverige...

    SvaraRadera
  5. Glömde säga att du har en award att hämta hos mig!

    hej hopp

    SvaraRadera