Välkommen!

2 juli 2014

Snart semester = sysugen

Jag jobbar min sista vecka och sedan har jag semester. Det ska bli så himla skönt! För även om jag just nu trivs otroligt bra på mitt jobb och tycker att det är kul att gå till jobbet så ser jag väldigt mycket fram emot semester - vi har ju så fantastiskt fint i Sverige på sommaren. Och kanske är det semesterlängtan i kombination med att jag verkligen gillar mitt jobb och mina kollegor och redan nu ser fram emot hösten på jobbet som gjort att jag de senaste veckorna faktiskt har ägnat lite tid åt maskinerna.

Som jag tidigare nämnde så har jag i stort sett köpt barnens alla sommarkläder i år. Jag mäktade helt enkelt inte med att känna mig tvungen att sitta framför symaskinerna bara för att sy baskläder. Vilket bra val! Nu känner jag mig inspirerad att sy sånt som jag vill bara för att och jag är väldigt sugen på att testa nya modeller. Här är en modell på klänning med besparingar och fickor som jag ville testsy. En del justeringar på mönstret behöver jag göra men på det stora hela är jag nöjd. Sedan kanske randigt tyg inte är att föredra när man syr den här modellen, mönsterpassningen blev usel... Klänningen har lite loose fit och jag tänker att den kan vara skön att ta på sig efter ett bad. Tanken är att klänningen ska kunna kombineras med ett par leggings i det blommiga tyget. Sedan jag sydde ett par leggings till mig själv i just det tyget har snultran tjatat om ett par egna. Det har gått några månader så det är kanske dags att sy dem nu.


3 kommentarer:

  1. Vilken snygg modell med lagom många detaljer! Skönt att slippa pliktsömnad, så att man får ork att lägga lite tid på något nytt.

    SvaraRadera
  2. Ville bara säga vilken fin och inspirerande blogg du har!
    Hit kommer jag tillbaka snart igen :)

    Och vilken härlig modell på sommarklänning!

    SvaraRadera
  3. Fin! Påminner mycket om Melanie Knit Dress från Modkid! https://www.etsy.com/listing/160211247/melanie-knit-dress-pdf-downloadable Vad snyggt det blev att bryta av med en helt annan färgkulör!

    SvaraRadera