Välkommen!

7 januari 2014

v 1. Det här tänker jag om syåret 2014

Hrmmm, ja årets första vecka har ju redan passerat, så den här veckan blir det två blogginlägg i bloggalmanackan 2014. Lika bra att få det första avklarat.

Under syåret 2014 ska jag:

1. Bara sy sånt jag tycker är kul.
2. Sy prematurkläder av mina tygsnuttar.
3. Bara sy om jag verkligen vill. Inte bara för att barnens byrålådor MÅSTE fyllas på och jag har en massa tyger i tygskåpet.
4. Sy minst två, för mig, nya modeller.
5.  Jobba mer på att sy matchande set.
6. Hålla bättre ordning i syrummet.
7. Aldrig sy när jag är trött (något jag lovar mig själv varje år men är rätt usel på att hålla...)
8. Sy minst två plagg till mig själv.
9. Inte systressa - dvs känna stress över att jag INTE syr eller, för all del, att jag INTE HINNER MED att sy allt som jag vill.
10. Leta efter, för mig, nya inspirerande sybloggar (och kommentera oftare på andras sybloggar!) då jag verkligen tycker att det är MYCKET roligare att titta på sybloggar än att kolla på sysidor på facebook. (Fb är såklart bra det också, men känns mer flyktigt och svårt att hitta tillbaka till favoritbilder)

(Det här är en del av min sybloggalmanacka 2014 - en bloggrubrik per vecka enligt den här listan!)

12 kommentarer:

  1. Det høres ut som en god plan for 2014;)

    SvaraRadera
  2. For en god plan, du har laget.
    Jeg tror mange kjenner seg igjen i flere av tingene du nevner. Jeg har så mange planer i hodet, og får ofte dårlig samvittighet siden jeg ikke har fått satt dem ut i live.
    Så ligger de på min kjempelange mentale "to-do-list"..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det jobbigt när tid och ork inte räcker till - frustrerande! Vi kan öva på det tillsammans :)

      Radera
  3. Låter som en bra syplan! Framför allt det där med att inte sy när man är trött. Jag är också bra på att göra samma misstag. Man vill ju så gärna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, åtminstone vill jag ofta mer än jag orkar. Nu är min syhörna en del av vårt sovrum vilket gör att jag MÅSTE gå och lägga mig när min man gör det. Irriterande ibland, men förhindrar mig att sy alltför långt in på natten...

      Radera
  4. Håller med ovanstående, ser ut att vara en bra plan och jag skulle behöva lova många punkter jag med. Speciellt bara sy sånt jag tycker är roligt, och att inte systressa!
    Gillar också din bloggalmanacka, vilken bra idé! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar bloggalmanackan :)
      Jag har sytt så mycket som jag inte tycker är roligt att det nästan känns som en oerhörd lyx att bara från sy det jag vill och gillar. Kan nog bli svårt att hålla den punkten, plikttrogen de "måsten" som uppstår som jag är.

      Radera
  5. Låter som en toppen plan och jag tror nu att du kan hålla dig till den. Jag tycker själv 2014 känns som en skön nystart, jag har lite samma beslut bakom mig, jag ska bara sy det jag vill när jag vill. Inga måsten! Känns underbart att bara tänka tanken. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det känns väldigt befriande!! Lycka till med dina löften du också!! Kram!

    SvaraRadera
  7. Gillar.
    Det där om f.b är också bra tankar. I bloggar är det lättare att hitta det jag gillar själv och bara det. Nästan lite sugen att väcka min egen slumrande blogg, det var en bra plattform att ge sig ut i bloggvärlden.
    Lycka till med dina mål.
    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Och hojta till här när du gör det så kikar jag in!!

      Radera