Välkommen!

11 januari 2014

Prematurkläder!

Jag har precis sytt färdigt mina första prematurkläder! De är i stl 44 och är verkligen väldigt, väldigt pyttiga. Det behövs inte så mycket tyg till dessa plagg och det passar bra, då jag har en massa tygsnuttar som är för stora för att slänga, men för små för kläder till större barn.

Veckan som gick var första jobbveckan. Men vi fick turas om att vara hemma med makrillen som hade hög feber. På nätterna var den uppe i över 40 grader. Det är lite läskigt tycker jag, när han yrar och är så varm att man blir alldeles svettig bara av att ligga jämte honom. Men på dagarna har han "bara" haft 39 och varit hyfsat "pigg". Vilket har inneburit att jag har kunnat klippa och sy några sömmar på prematurkläderna då och då.

Det finns ytterligare en liten hög som väntar på att knappas. Och sen ska namnlappar sys på också. Tanken är att prematurkläderna ska skänkas till någon neonatalavdelning. Vilken har jag inte bestämt ännu. Jag meddelar detta när jag vet vart de ska. 

15 kommentarer:

  1. Som sagt, så underbart fina. Visst är det skoj att sy så smått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är roligt att man av så lite tyg kan sy något så sött!!

      Radera
  2. Åh vilka små karameller! Vilken lycka för de som får dessa i present. Färgkombinationerna är så fina. Du är så stilsäker.

    Och jag ÄLSKAR ditt nya sätt att fota mot din fantastiska retro-samling av tyger. MUMSFILLIBABBA. Detta är tygporr på högsta nivå

    //Dregglaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, nu rodnar jag nästan! Och vad roligt att du gillar bildbakgrunderna!

      Radera
  3. De er så søte som sukker! Du er både flink og snill som lager slike flotte gaver :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas de kan gebitet färgglädje!

      Radera
  4. Så fint! Jag blir så glad av att se dina fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så glad jag blir att höra att någon gillar mina bilder!

      Radera
  5. Jätte fina kläder. Jag är helt säker på att de små kommer att bli såå söta i dessa småkläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas kläderna blir uppskattade!

      Radera
  6. Så søte små klær! Og god ide å bruke små rester til dette, tenk så glade de små babyene og foreldrene blir:)

    Håber lillegutt er blitt bedre nå:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu är makrillen piggelin igen - skönt!

      Radera
  7. Så ljuvliga! Jag ska ge mig på att sy lite dockkläder snart. Det borde göra slut på lite småbitar med tyg. Är det egna mönster du har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dockkläder gör nog susen för tygsnuttlagret! Mönstrens kommer från två tjejer som har delat med sig av dessa i en FB-grup

      Radera