Välkommen!

28 oktober 2013

Mössa till mig

Jag använder mina tubhalsdukar i vintagetyger och är i stort behov av en neutral mössa. Som korthårig är det lätt hänt att man ser ut som ett "ägg" med mössa på, som om det inte räckte med att man förstör frisyren... Mössa vill i alla fall jag ha när jag står och väntar på pendeltågen, så lika bra att försöka råda bot på "äggkänslan". Jag sydde mig en rosett (mitt första försök) och blev rätt nöjd. Gjorde dessutom lite extra pös på mössan. Innan jag sydde fast rosetten provade jag att placera den på olika sätt med hjälp av säkerhetsnål. På det stora hela är jag nöjd. Rosett på mössa är jag knappast ensam om, men det här var nytt för mig! Även om min man tyckte den såg konstig ut - jag har lärt mig att vissa saker ska man inte lyssna på...

3 kommentarer:

  1. Ser väldigt fin ut i formen. Har själv väldiga problem med att få till vuxenmössorna precis som jag vill!

    SvaraRadera
  2. Den var väldigt fin! Gillar färgen skarpt!

    SvaraRadera