Välkommen!

28 september 2013

Inspirerad

För ett litet tag sedan visade duktiga E med bloggen Emstes Alster ett väldigt fint set med byxor och tröja. Jag gillade verkligen kombon av mönster och färger och bestämde mig för att sy något liknande. Istället för svart så föll valet på koksgrå velour i kombination med svart/vita ränder och orange kantband/stickningar. Muddarna i ärm- och benslut är i svart muddväv. Jag blev väldigt nöjd.

Den kortärmade tröjan låg utklipp sedan i somras och det var först när jag hade klippt ut brallorna som jag kom på att de matchar. Så då fick jag anledning att sy färdigt tröjan! Den är bara fållad i ärmslut och hals, tycker det är enkelt och fint på kortärmade tröjor.


Om någon undrar vart tygerna som jag skrev att jag skulle rensa ut har tagit vägen så är de fotade, men jag har tyvärr inte orkat lägga upp bilderna i bloggen. Men det är såklart en ambition att de kommer upp inom inte alltför lång tid...

1 kommentar: