Välkommen!

24 april 2013

Snabbsydd tröja

Det duggar inte tätt mellan inläggen just nu. Vi har fullt upp med vattkoppor och trädgårdspyssel.

Det finns att göra på den här tomten vill jag lova... Det var längesedan någon brydde sig om den, typ 15-20 år skulle jag tro. Vi har fått röja rejält bland aspsly och hallonsnår och min pappa har tagit några träd med motorsågen. Tidvis har jag känt att vi ALDRIG kommer att få någon som helst ordning. Men nu är jag väldigt positiv och ser fram emot säsongen som kommer. Idag har vi beställt såväl fruktträd och häckplantor som diverse buskar och klätterväxter - KUL! Så om ni inte hör något här på bloggen så vet ni vad jag pysslar med.

Idag är jag hemma med A som alltså har vattenkoppor. Men nu verkar det vara slut på nya koppor i alla fall. Vi har det riktigt mysigt - bakar muffins, äter mango och spelar memory. A är en fena på memory!! Jag har snikat till mig lite sytid och snabbsydde ihop den här tröjan. Modellen är Mahpee från Ottobre 1/2012. Jag har sytt den en gång tidigare. Det är en något rymligare modell och nu till sommaren vill jag ha mjuka sköna långärmade tröjor att ta på när kvällen kommer.

Blev lite sur över att jag använde den smala tvillingsömmen på min CP. Note to self: den är inte snygg när man fållar tröjor!! Men jag orkar inte göra om. Sen så använde jag vit tråd när jag overlockade fast mudden - knappast snyggt, men skit samma.



Bjussar på en bild från ett hörn av trädgården. Så att ni fattar att det verkligen handlar om att jobba från scratch. Här ska det bli ett bergskörsbär, klätterhortensia, luktolvon, honungsros och diverse perenner. Tur att min man gillar trädgård lika mycket som jag. Han står för muskler och hjärna och jag för glada hejarrop samtidigt som jag funderar ut nya växtval ;)

1 kommentar:

  1. Mysigt med trädgårdsjobb! Fast lite jobbigt också. Speciellt innan man får sätta nya fina saker, och bara måste ta bort. Jag är glad för i år har vi inga stora projekt i trädgården, det blir nog mer finlir. Roligt det med! :)

    SvaraRadera