Välkommen!

30 april 2013

Fina fickor!

Som vanligt när jag syr en ny modell så syr jag flera på en gång. Återigen har jag använt en modell från Ottobre 4/2010. Modellen är verkligen toppen. Jag gillar rymliga brallor till de små och dessa har gott om rörelsevidd. Denna gång sydde jag i tunnare tyg - chambrey - och lät bli att göra besparingar på benens framsida. Tyget till fickorna kommer från en gammal gardin. Blev om möjligt än mer nöjd med dessa brallor än det första paret jag sydde i denna modell. Jag fick förresten mycket beröm för det första paret av personalen på E:s förskola. Kul att andra, som inte hänger i sybloggvärlden, gillar det man syr!!

Den gröna färgen på ficktyget och muddväven är mest rättvisande på detaljbilderna.







8 kommentarer:

  1. Åh så våriga och fina!
    Det bredrandiga tyget är från Strömming design.
    Ha det fint!
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - grönt är skönt :)
      Och tack för tyginfon!

      Radera
  2. Så fine bukser, stilige lommer! Og takk for tips om mønster, bladet ligg i min Ottobre-samling også. Var mønsteret litt stort i storleiken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jag tycker nog att storleken var lagom. Men sedan är min tjej en liten tjockis...

      Radera
  3. Superfina! Så snygg tygkombination, och bakfickan är verkligen pricken över i!

    SvaraRadera