Välkommen!

19 februari 2013

Kantigt pyssel

Förra våren, när vi fortfarande bodde i Hunnebostrand, skar jag ut en himlans massa sexkanter, i papp och i tyg och tänkte att jag skulle sy ett litet täcke/kudde eller liknande. Då hade jag precis upptäck fina Nusse-bloggen och blivit väldigt inspirerad av hennes lappskapelser! Sen kom flytten och de packades ner. Men så igår blev jag väldigt inspirerad av en syvän som tyvärr inte sybloggar men som hänger på samma tygforum som jag - hon har påbörjat ett lapptäcke i brunt/rött/orange/vitt. Då kom jag på att jag ju hade mina färdigskurna lappar liggandes i en av två ouppackade flyttkartonger. Jag rotade fram dem och sen strök jag och tejpade och handsydde ihop denna lilla blomma - i alla fall en början :) Jag gillar färgerna men nu när det snart är vår så hade jag nog hellre velat sy något färglatt eller pastelligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar