Välkommen!

23 januari 2013

Sidvyer vs sidvisningar?

Jag känner mig något fundersam. Har en besöksräknare från Sunet som räknar unika besökare och sidvisningar. Sedan har vi statistiken via blogger som räknar sidvisningar. Min fråga är; vad är skillnaden mellan sidvyer och sidvisningar?

Jag har t ex haft 160 000 sidvisningar sedan bloggen startade (enligt blogger) och ca 92 000 unika besökare (enligt Susnet, vare besökare räknas bara en gång per dag). Susnet räknar även  totala antalet sidvisningar varje dag, men om jag jämför den siffran med antalet sidvyer samma dag som visas på blogger så stämmer de inte alls med  varandra...

Någon som vet?

1 kommentar:

  1. Jag som unik besökare kanske klickar mig runt på din blogg och kollar in, kanske fem olika inlägg. Det räknas nog som fem sidvisningar.

    SvaraRadera