Välkommen!

4 juni 2012

För bra för att vara sant

För ett par månader sedan blev källarrenoveringen klar och därmed blev även min dröm om ett eget sy-krypin uppfylld! I samma veva tog vi ett snabbt, och för de allra flesta ett mycket oväntat, beslut att flytta från Hunnebostrand. Vår tid har mestadels tagits i anspråk av arbetsintervjuer för min del, husletande, kontraktskrivande på ett hus i Floda, letande efter mäklare, röjning, städning, tillfixning, visning och nu i fredags även kontraktskrivning på vårt hus i Hunnebostrand. NU ska jag försöka att bara varva ner och njuta av vårt fina hus som bara är vårt i drygt en månad till...

Jag har under denna stökiga och emotionellt påfrestande period flyttat in i syrummet, men knappt haft tid för att sy något. Det är först de senaste veckorna som jag har kunnat få tillbaka lite syglädje och verkligen tagit till mig rummet. Eftersom vi snart flyttar så har jag inte piffat speciellt mycket. Inga småhyllor eller fiffiga förvaringslösningar, men väl ett alldeles eget krypin.

Rummet är inte speciellt stort, kanske 5 kvm. Mina vintagetyger förvarar jag i två lite lägre Billybokyllor som stod och skräpade. Normalt så har hänger det ett tyg framför hyllorna på gardinspiral, för att skydda tygerna mot solen. Rummet har ett stort fönster som vetter ut mot trädgården och ett plommonträd. Nya vävda tyger, velour, frotté, jogging och enfärgad interlock förvarar jag i plastbackar. Likaså färdigsydda plagg. Min mönstrade jersey och interlock samt enfärgar jersey förvarar jag i ett stort antikt skåp i vardagsrummet - det får helt enkelt inte plats här :) Lådhurtsar och bänkskiva från IKEA. Hurtsarna rymmmer alla smågrejjor. En skrivare får jag dela utrymmet med. Inte helt lätt att få till bra bilder...




I nya huset får jag inget separat syrum utan jag kommer att hålla till i anslutning till vårt nya sovrum, som är byggt i vinkel ungefär som ett större rum som sitter ihop med och ett lite mindre rum. Förmodligen kommer vi att sätta upp ett draperi så att det går att dra för syröran i det lilla utrymmet... Jag får återkomma med bilder när vi har flyttat in!

6 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har fått så fint syrom - jeg er misunnelig :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det har blivit! Men det nya blir säkert lika bra, lycka till med flytten så småningom!

    SvaraRadera
  3. Fint! Hoppas att det nya också blir bra!

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut! Förstod på fb att försäljningen gått bra och jag gratulerar!!

    SvaraRadera
  5. Inspirerande syrum! Härlig plats vid fönstret! Hoppas du kan arrangera något liknande i Floda!

    SvaraRadera
  6. De där djupa fönstren i er källare.... Mums. Men huset i Floda blir strålande!!!

    SvaraRadera