Välkommen!

7 februari 2012

Till mammas snygging!

Dags för en liten rapport. I helgen firades alltså svärfar. Jag hade sytt nya kläder till barnen. Och det jag hade tänkt att de skulle ha, det blev det inte alls. Så kan det gå.

Till makrillen hade jag tänkt mig tröja och jeans. Jag sydde faktiskt en svartvitrandig tröja, enkelt är snyggast tänkte jag. Och jovisst, snygg blev den, men alldeles för stor... Det hela slutade med att det blev en köpt svartvitrutig skjorta (jag kapitulerade inför faktum att det faktiskt är lite finare än vanlig tröja, och så fick maken ha ett finger med i spelet). Men jag sydde i alla fall de här jeansen... De var långa i benen, men det gör inget, då finns det att växa i. Annars ett par användarvänliga jeans med lagom pös och snygga fickor som passar till det mesta.


Mönster: 
Eget i stl 110. Med besparing bak (skymtar litegrann på bilden), fickor och muddar.

Material: 
Jeanstyg i hampa från Jofotex. Svartgrårandig campan från Tygpyssling. Grå muddväv från Stoff och Stil. Resår och tråd från Bibbis.

Sämst: 
Att tröjan jag sydde för att matcha jeansen med blev alldeles för stor. Vilket är väldigt konstigt eftersom det är samma mönster som jag sytt flera andra tröjor till makrillen i... Och att firandet av farfar slutade med att samtliga i familjen nu är tokförkylda och knaprar alvedon och dricker hostmedicin. Nu får det faktiskt vara nog med sjukdom i den här familjen. Det är tredje gången på mindre än en månad som makrillen har haft hög feber i flera dagar.

Bäst:
Att jeansen blev precis sådär toksnygga som jag ville ha dem!! Är supernöjd med dessa!

8 kommentarer: