Välkommen!

24 november 2011

Två systrar...

...på öppna förskolan är numera försedda med varsin makrill. Deras mamma har sett snultran i hennes husvagnsbody och ville gärna ha en likadan till lilla M, som är jämngammal med snultran. Till storasyster E önskade mamma sig en klänning/tunika med röda stjärnor och svarta ärmar. När jag sydde klänningen/tunikan till storasyster kom jag inte ihåg om vi hade sagt något om halslinningen, så jag gjorde ett snabbsprund och satte matchande tryckknappar i rött. Tänkte att det alltid är bra att kunna dra klänningen över huvudet utan stora protester. Nedtill satte jag kantband som rynkade ihop tyget litegrann, jag tycker detta är snyggt och har lite mani på att sy det (kan det bero på att det är kul att sy kantband med cover pron tro?!)




Mönster: 
Egna, stl 74 och stl 92

Material: 
Ingrids husvagnssemester på interlock, stjärnor i jersey samt svart interlock från JNY. Röd interlock från Jofotex. Plasttryckknappar från Assunta.

Sämst: 
Jag vill ha fler timmar på dygnet. Så att jag hinner sy och sova så mycket som jag vill. Kan man få det av jultomten kanske - jag har varit rätt snäll det här året :)

Bäst:
Att det går som en dans med min cover pro!! Jag har slutat att fippla så mycket med trådspänningen, kör 3-3-3-3 för det mesta, ändrar istället på steglängd och diffen och det verkar funka bra hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar