Välkommen!

2 september 2011

Nytt (lila) försök

Häromkvällen sydde jag en kronmössa i lila. Sen sydde jag velouroverallen i förra inläggetn (grå med lila muddar). Och igårkväll passade jag på att sy en bodysuit/pyjamas i lila Iris Visa från Strömming. Ett tyg som är alldeles underbart mjukt och behagligt. Och härligt lila färg! Ja, man måste ju passa på att frossa lite i lila när maskinen ändå är trädd med lila tråd :)


Bodysuiten/pyjamasen är ett försök att knåpa ihop det bästa med det där Ottobremönstret jag använde till velouroverallen samt ett egenknåpat mönster som jag använde till denna bodysuit för snart ett år sedan. Resultatet: en rak modell med kil i rumpan och muddar. Och så sprund mitt fram.  Är så förtjust i färgkombon! Den gråblå mudden är från Stoff och Stil. Plasttryckknappar i form av hjärtan som lite extra pynt. Sprundet drog sig tyvärr i nederkant  och det såg jag inte förrän nu när jag fotade. Var kanske inte supernoga när jag sydde ner mudden i v-et i nederkanten av sprundet. Att man alltid ska skynda sig... Men modellen ser ju rätt okej ut, återstår att prova den på snultran.

Till sist en bild på mig i kronmössan som utlöste denna lila utblommning!


3 kommentarer:

  1. Jättehärlig kombo! Supersöt! Du med;)

    SvaraRadera
  2. mm, gillar både bodysuiten och mössan! Funderade på att sy en kronmössa till mig själv i våras men gjorde aldrig slag i saken! Tack för inspirationen och visst kan en vuxen ha en kronmössa också!!

    SvaraRadera
  3. Lila kan verkligen vara beroendeframkallande. Jag har en fäbless för att sätta lila mudd som bryter av. Gärna ihop med rött. Återvänder gång på gång till den färgen.

    SvaraRadera