Välkommen!

26 september 2011

Ja må han leva!!

I morgon fyller makrillen tre år!! Jisses så fort tiden går. Liten plutt har blivit stor kille. Får nästan en klump i halsen när jag tänker på att tiden har gått så fort...

Vi har en liten kvällsritual. Varje kväll som det är min tur att lägga makrillen frågar jag om han vill att jag ska sjunga. Ja, det vill han (alltid). När jag frågar vad han vill att jag ska sjunga så svarar han VARENDA GÅNG "trollmor". Nuförtiden sjunger vi ihop - knappast någon skönsång men mysigt är det. Och då måste han ju bara få en Trollmor-tröja, eller hur?! Alldeles nyss blev jag klar med födelsedagströjan och jag är så nöjd att jag måste visa på en gång!

Mitt raglanmönster i stl 98, som är liiiiiite för stort - han fick nämligen ta på sig den fiskarmönstrade tröjan till förskolan idag, så därför vet jag. Trollmor kommer från Liandlo och är designat av superduktiga Johanna Ahlard (är lite kär i hennes stil minsann) - så himla mysigt tryck! Ränderna i svartvitt är från JNY, likaså den röda jerseyn som jag använt till muddar och kantband. Knäppning i ena ärmen, mest för att det är snyggt :)


9 kommentarer:

  1. Mys! Den sjungs här varje kväll med:(0). Övertygad om att det kommer bli en favotröja!

    SvaraRadera
  2. Åh! Han kommer att älska den och grattis till lille Scomber scombrus ;). Vem vet, han kanske kommer dela födelsedagsdatum med ett annat litet yngel (för här sitter jag med en del smärta då och då).

    SvaraRadera
  3. tackar!!! men vad kul alice!!!! du förstår väl att du måste skriva på fb om du åker in ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis makrillen! Och vilken snygg färgkombo med det svartvitrandiga!

    SvaraRadera
  5. Det är något speciellt med den visan och trollmorströjan blev superfin!

    Välkommen in till min blogg och tävla om et stoort tygpaket och en symaskin!

    MVH Mirre

    SvaraRadera
  6. Fin, fin tröja! Visst är det gräsligt vad tiden går fort?! Min minsting fyller 4 på måndag och det känns helt otroligt. Tycker fortfarande han är så liten och när äldsta dottern var 4år hade hon redan en lillasyster som var nästan 1 1/2 och då tyckte jag 4 årigen var jättestor:)

    SvaraRadera
  7. Grattis på 3-års dan :) Vilken fin tröja han fått, snygg kombination med randiga armar.

    SvaraRadera
  8. Åh vilken fin tröja och vilket fantastiskt tyg! Vi sjunger också trollmor varje kväll - med lite bus på varje "buff". Hoppas Makrillen får en finfin födelsedag!
    Lena B

    SvaraRadera
  9. Nu fick jag också en klump i halsen. Visst är det stort när liten blir större. Trollmor är fin och tröjan är snyggare ändå! Tuffa ränder och mjukt berättande tryck.

    Grattis till er båda!!!! (inser att det är idag, när jag skriver)

    SvaraRadera