Välkommen!

16 augusti 2011

Hjärtlig hängsleklänning

Jag är väldigt förtjust i hängsleklänning på småtjejer. Den enkla modellen gör att tyget får den stora rollen. Förmodligen kommer jag säkert att komma in i en period där jag använder flera olika tyger till klänningen, men för tillfället tycker jag det är finast med bara ett tyg i taget. Här är en liten klänning i stl 68 i ett retro, men oanvänt, ganska grovt bomullstyg. Jag har vändsytt livet för att få ett mer arbetat utseende. Röda plasttrycknappar som knäppning. Lägger klänningen till försäljning i Butik makrill om någon är intresserad.


4 kommentarer:

  1. superfin!! min 5-åring ville genast ha en likadan... får se vad vi kan skrapa fram i hjärt-väg hemma =)

    SvaraRadera
  2. tack - jag är helt såld på den här modellen själv!

    så kul att hon blev inspirerad Åsa - det är bara att leta i gömmorna :)

    SvaraRadera