Välkommen!

7 mars 2011

Molnset

Idag visar jag en beställning som skickades iväg för ett litet tag sedan. Det var en mamma som önskade sig en kronmössa, två dregglisar och en napphållare i molntyget från JNYdesign till sin flicka. Har inte tidigare sytt napphållare i trikå, men det gick ju alldeles utmärkt :) För att piffa lite extra satte jag en röd plasttryckknapp från Babythings i napphållaren. Fick en livebild på mössan och den röda dregglisen som jag naturligtvis också vill passa på att visa - vilken pigg och glad liten tjej!!



Sedan har jag en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med:
Om man använder vadd i t ex lapptäcken o dyl, måste den tvättas först eller behövs inte det?!

7 kommentarer:

  1. Jag vet inte om man måste men jag brukar tvätta även vaddet innan, bara för att vara på den säkra sidan :)

    SvaraRadera
  2. Beror lite på... Vanlig syntetvadd tvättar jag inte. Lite lyxigare vadd som bomullsvadd ska man tydligen tvätta eller ännu hellre krympa i typ badkaret. Jag har bara använt sådan en gång och förkrympte då inte.

    SvaraRadera
  3. På de lapptäcken jag sytt har jag inte förtvättat vadden. Enligt tanten i affären skulle det inte behövas, men kanske var det för att jag köpte syntetvadd då?

    SvaraRadera
  4. Goddagens:) haft en skön helg och fått en massa färdig sytt:) sååå skönt! Är så spännande nu å gå in här å se om det är någon bebisfrånvaro från din sida ;) mysigt set!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina!! Mycket fint har du sytt sedan jag sist tittat in!!
    Jag brukar inte förtvätta innan jag syr med vadd och det har aldrig varit något problem.

    SvaraRadera
  6. Ja det var verkligen en glad tjej!

    Kul att se lite glada miner :D

    SvaraRadera
  7. Tycker det är så snyggt med röda molnen! Jättesöt tjej!
    Jag har aldrig tvättat vadd innan jag använt det. Iof är det bara till små mjukdjur jag använder vadd och inte i täcken och så.

    SvaraRadera