Välkommen!

24 mars 2011

Ärtpåsar och livebild på "hörövaren"

Min systerdotter har åkt på vattkoppor. Enligt min syster så är det en drabbning de luxe. Genast tyckte jag väldigt synd om lilla M, så därför sydde moster ihop ett gäng ärtpåsar som ska läggas på lådan idag. Jag som tidigare inte fattat galoppen med ärtpåsar fick en aha-upplevelse när jag såg de fina påsarna som Benglan hade sytt till sina barn. Efter provning på min egen makrill, så insåg jag att det var en rätt bra grej!! Jag körde mina i tetrapacksmodell. Samtliga tyger utom kaninerna är från Stoff och Stil. Kaninerna är från Åhlens.



Och sist ut en livebild på makrillen i den här tröjan och de här brallorna. Se så stor han har blivit!! Knappen kunde gott ha flyttats någon centimeter ut mot axeln, nu blev det en rätt tajt halsringning. Men för övrigt är jag väldigt nöjd med kläderna.

10 kommentarer:

  1. Men vilken fin kille, eller jag menar hörövare! Han passar så bra i kläderna!

    SvaraRadera
  2. Berätta om galoppen med ärtpåsar :-) Vad blir det för lekar av dem? Söta tyger!

    SvaraRadera
  3. Så snygga ärtpåsar! Har inte tänkt på att det går att köra med råa kanter från overlocken. Snyggt också med tetra-stilen.

    SvaraRadera
  4. så fin han är i tröjan! och brallorna med =)

    SvaraRadera
  5. Välekiperad Makrill som vanligt. Tygerna till ärtpåsarna är verkligen jättefina. Särskilt tillsammans.

    SvaraRadera
  6. Underbart söta ärtpåsar. "Hörövare" säger min son också..:)

    SvaraRadera
  7. Hej,

    Blev så inspirerad av dina fina ärtpåsar att jag bara blev tvungen att sy egna :)
    Har länkat till ditt inlägg.

    Linda

    SvaraRadera
  8. snygg kombo igen, DU KAN DU!!

    SvaraRadera