Välkommen!

11 februari 2011

Mössor, scarves och bäbisdregglisar

Åh, jag är så himla sysugen, men på sistone har jag blivit väldigt trött på kvällarna att det inte blir mycket sytt. Smågrejjor är vad jag orkar med. Här två fyrkantsmössor i stl 48/50 med utsida i mönstrad interlock (fordon från JNYdesign  och stjärnor från Mjuka tyger) fodrade med enfärgad svart interlock. Tillhörande fleecefodrade scarves. Och sedan två bäbisdregglisar, trollen är från Mjuka tyger. Bäbisdregglisarna är sydda utan pös, vilket jag tycker är mest praktiskt på riktigt små bäbisar. Lägger allt i makrillshopen.



5 kommentarer:

  1. Jättefina dregglisar och mössor. Den längst ner med trollen var extra söt. Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera
  2. Jättefina!

    Vad har du för symaskin till dina dregglisar? Mina kanter blir så "krylliga", men är på gång att köpa en overlock och vill gärna höra vilken maskin som verkar vara bäst.

    Din söm blir väldigt snygg!

    Kärlekstrollen är ju helt otroligt söta!

    /Karin

    SvaraRadera
  3. Vad fina! Hoppas du blir pigg igen snart!

    SvaraRadera
  4. Å så söta saker du har sytt! det är så gulligt med riktigt små saker!

    SvaraRadera
  5. tösabiten: jag har en overlock, janome 744D och syr med stygnlängd 2 och diffen inställd på ca 1,7 - man får helt enkelt prova sig fram för att få en snygg söm :)

    SvaraRadera