Välkommen!

13 februari 2011

Fyra nyanser av brunt

Brun tråd i maskinen resulterade i en omlottbody i klöverfrotté (JNYdesign) till skrutten i magen, en tröja i bruna drakar (Znok) till makrillen samt en fyrkantsmössa med matchande dregglis i molntyget (JNYdesign) även de till skrutten. Mössan är fodrad i lejongul jersey också från JNY. Har i helgen även sytt en filt till skrutten i det bruna stjärntyget från JNYdesign och ett smalrandigt brunvitt velourtyg från Skroten i Kinna. Det var första gången jag sydde en filt i jersey och hur jag än ställde in maskinen så blev kanterna "vågiga"... Filten fyller givetvis sin funktion i vilket fall som helst, men jag surar fortfarande över detta och har inte tagit någon bild i ren protest. Totalt blir det väl fyra nyanser av brunt skulle jag tro :)




Vet inte hur många plasttryckknappar som jag gjorde åt med på bodyn. Gjorde misstaget att kanta med muddväv och då blev det lite väl tjockt med fyra lager tyg... Enda nackdelen med plasttryckknapparna tycker jag är att de är mer känsliga för tjocka lager än prymknapparna. Hur gör ni andra som använder sådana knappar?!

Annars tror jag nog att skrutten har det som behövs till en början efter den här bodyn. Mycket brunt har det blivit. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska sy ett par muddisar i vaniljvit hilcovelour - det är ju lätt och snabbt fixat :) Kan inte heller bestämma om det behövs en omlottröja utan luva i velour eller fleece. Har några stickade koftor som jag tror fyller den värmande funktionen bättre... Har inte heller något mönster i liten storlek, så det blir i så fall till att improvisera fram ett mönster. Får sova på saken.

15 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fint du sytt! Jag älskar klöver-bodyn!

    SvaraRadera
  2. härligt!!! Din skrutt kommer att vara finast av alla :)
    Klöver tyget är helt underbart.

    SvaraRadera
  3. Superfina! Små bodysar är bara så söta, ska bli kul att sen en mycket välekiperad liten sen :-)

    SvaraRadera
  4. Ahhh... Så fina! Den där lilla pluttbodysen är så söt så att man storknar. Jättefina alster! :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina grejer:) produktiv helg;). Jag brukar använda de med extra lång progg(heter det så?) Då funkar det fint. Själv har jag haft en turkos vecka i maskinen;)

    SvaraRadera
  6. Brunt rules! Det gäller bara att hinna klä om den lille/lilla mannekängen tillräckligt ofta för att använda hela garderoben. Tur att trotsåldern med att vägra kläder kommer i den åldern....

    Kör på muddisar, de låter jättemysiga och fina. Vanilj och choklad, hm blir lite sötsakssugen.

    SvaraRadera
  7. Jättefint alltihop! Klöverbodyn är bara SÅ fin! Den har du verkligen lyckats med. :)

    SvaraRadera
  8. Jättefint, alltihopa. Men bodyn för itt hjärta att slå ett extra slag.

    SvaraRadera
  9. Så masse fint! Heldig liten baby som har så mange fine klær som ligger og venter:)

    SvaraRadera
  10. Så mange fine klær!

    Jeg er veldig glad i brunt, så jeg synes bodyen var kjempesøt!

    Har ingen erfaring med plastknapper, desverre.

    SvaraRadera
  11. Åh, så mycket fint! Lyckos din bäbis!

    SvaraRadera
  12. wooooow, älskar drakarna!!

    SvaraRadera
  13. Åh så fint! Särskilt fötjust i klöverbodyn! Men just de här varma bruna tonerna är ju fantastiska!

    SvaraRadera